Wednesday 27 November 2013

Kenapa Blogging?

Selama ini saya hanya gemar menjadi silent reader (pembaca dalam senyap). Membaca memang hobi sepanjang zaman disamping hobi-hobi lain yang datang bermusim atau mengikut masa yang sesuai. Lama kelamaan saya mula terfikir bagaimana kalau saya sendiri yang berblogging dan apa yang saya coretkan boleh dikongsi dengan semua pembaca. Rasa macam seronok juga,terus list berikut beratur dalam minda:

1.Apa yang ingin dikongsi?
2.Tujuan perkongsian?
3.Faedah perkongsian?
4.Bagaimana perkongsian yang baik boleh dibuat?
5.Macamana nak mula berkongsi?

Hasil dari penelitian dan pertimbangan buah fikiran yang ada, saya mula merangaka-rangka idea yang sesuai. Idea-idea tersebut masih tidak diluahkan kerana saya masih cuba meyakinkan diri sendri untuk mula blogging sehingga saya bertemu dengan blog kak nisa  http://khairunnisahamzahara.blogspot.com . Dari blog Panduan Untuk Kediaman Idaman, saya mendapat keyakinan diri untuk teruskan niat blogging. Terima Kasih atas panduan yang diberikan.

                     Hobi tetap adalah menikmati makanan yang sedap!!

p/s: untuk pembaca yang perlukan bimbingan menulis atau blogging seperti saya sila klik SINI

2 comments:

  1. Memang susah nak mula blogging sebab tak tau rentak. Saya pun begitu juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, say budak baru belajar ;D harap sama-sama dapat membantu.

      Delete